Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli RECTUS zaprasza na atrakcyjne szkolenia : - Zabawa zamiast agresji - jak wykorzystać ruch do budowania pozytywnych wzorców zachowań? - Dziecko z Zespołem Aspergera w przedszkolu i w szkole. - Profilaktyka i korekcja deficytów integracji sensorycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - Gimnastyka mózgu - Kontrakt grupowy w praktyce - Jak przy pomocy mądrego kontraktu z klasą efektywnie i w krótkim czasie wdrożyć uczniów do samokontroli indywidualnej oraz zintegrować zespół? - Rozmowa to nie tylko słowa - Efektywna komunikacja dla nauczycieli, wychowawców, liderów zespołów oraz innych osób pracujących w relacjach interpersonalnych - Uczeń z zaburzeniami zachowania w szkole i w środowisku pozaszkolnym - Kinezjologia edukacyjna stopień I i II METODA DENNISONA – „Brain Gym” (wprowadzenie, informacje, kurs , program , zgłoszenie )
Zajęcia prowadzi: Grażyna Redlisiak - pedagog specjalny, terapeuta – kinezjolog i instruktor Gimnastyki Mózgu i Art-kinezjologii. Redaktor Naczelna pisma edukacyjno - kinezjologicznego „Impuls”. Obecnie wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Kinezjologów z siedzibą w Warszawie.
Rozwój kompetencji miękkich nauczyciela: - Poznanie i nauka prowadzenia zajęć wg Cyklu D. Kolba – 4 lub 8 godzin (2xpo 4h) - Autoprezentacja nauczyciela celem budowy współpracy z uczniem 4 lub 8 godzin (2xpo 4h) - Odporność na stres i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – 4 godz. - Asertywność – 4 godz. - Komunikacja interpersonalna w zespole klasowym 4 lub 8 godzin (2xpo 4h) - Postępowanie z dokumentacją w samorządowych jednostkach organizacyjnych oświaty – 6 godzin
Zajęcia prowadzą: Dr Agnieszka Smarzewska –pracownik naukowy PSW, Elżbieta Sałamacha - Kustosz Archiwum Państwowego w Siedlcach (zajęcia dot. archiwizacji dokumentów)
- STOSOWANA ANALIZA ZACHOWANIA - kurs III stopniowy terapii behawioralnej - Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Behawioralną - Diagnoza psychopedagogiczna w praktyce czyli jak patrzeć na dziecko by optymalnie konstruować program jego terapii? - Jak efektywnie pracować z dzieckiem z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością? - Rozwijanie komunikacji u dziecka z autyzmem - Terapia behawioralna w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu- KURS - Praca z rodziną dziecka niepełnosprawnego - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w praktyce– aspekty prawne i terapeutyczne. - Dziecko niepełnosprawne w mojej klasie. KURS INFORMACYJNY DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ - Rozwijanie samodzielności dzieci i młodzieży z autyzmem - plany aktywności
Zajęcia prowadzą specjaliści Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej w Krakowie.
Więcej informacji na temat kursów i szkoleń organizowanych przez Regionalnych Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli RECTUS można uzyskać pod numerem telefonu 83 343-14-60 lub mailowo biuro@rectus.edu.pl
MISJA OŚRODKA „Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - RECTUS” prowadzi swoją działalność na podstawie aktu założycielskiego opartego na przepisach: ustawy z dnia 7.09.1991r., o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 roku Nr256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 2009 r., w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. Nr. 200, poz. 1537) Organem prowadzącym Ośrodek jest Podlaska Agencja Consultingowa "Rectus-Woc" Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Nadzór pedagogiczny nad Ośrodkiem pełni Lubelski Kurator Oświaty w Lublinie Organem doradczym Ośrodka jest Rada Programowa powołana przez Prezesa Zarządu Podlaskiej Agencji Consultingowej "Rectus-Woc" Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "Rectus" w Białej Podlaskiej realizuje cele i zadania służące doskonaleniu zawodowemu nauczycieli, pracowników oświaty, pracowników organów nadzorujących i prowadzących szkoły. Zakresem działania Ośrodka jest doskonalenie nauczycieli i kadry kierowniczej wszystkich typów szkół i placówek oświatowo - wychowawczych. Ośrodek realizuje swoje cele poprzez:
§ podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowo – wychowawczych, organizując kursy doskonalące i kwalifikacyjne, § doskonalenie umiejętności ważnych dla funkcjonowania zespołów wychowawczych i pracowniczych w oświacie, prowadząc warsztaty tematyczne i metodyczne, § upowszechnianie i promocję zmian dotyczących oświaty, nowości edukacyjnych oraz nowatorstwa pedagogicznego, § doskonalenie zawodowe nauczycieli, § wdrażanie i wspieranie innowacji w zakresie doskonalenia metod i technik nauczania, § wspomaganie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, § badanie efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego, § organizowanie konferencji metodycznych, § prowadzenie lekcji i zajęć otwartych, zajęć warsztatowych lub innych szkoleń, § opracowanie nowatorskich rozwiązań programowych lub metodycznych, § wspomaganie nauczycieli stażystów w ocenie i doborze programów, podręczników i wydawnictw funkcjonujących na rynku wydawniczym oraz udzielanie im pomocy metodycznej oraz merytorycznej podczas adaptacji zawodowej, § organizowanie warunków do współpracy i wymiany doświadczeń nauczycieli. § praca zespołów problemowych, § udzielanie pomocy dyrektorom i nauczycielom podczas organizowania wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego, § współpraca z zespołami przedmiotowymi i problemowymi rad pedagogicznych, § promowanie twórczości pedagogicznej nauczycieli, § wspomaganie organizacji turniejów i konkursów , § szeroką współpracę z różnymi instytucjami oświatowymi, § współpracę z uczelniami wyższymi w celu wymiany doświadczeń, § organizację warsztatów, seminariów, sympozjów, konferencji , narady szkoleniowych, sesje naukowe oraz innych form szkoleniowych. Wpis do ewidencji | Statut |
| |
|