Funkcjonowanie Biura Rzeczy Znalezionych
|
Kategoria
Lokalnie
Przypominamy, że bialska straż miejska prowadzi Biuro Rzeczy Znalezionych. To właśnie tam można zgłosić zgubioną rzecz oraz przynieść znalezione przedmioty. Nie wszystko można jednak przekazać. Nie przyjmowane są; broń, amunicja, dowód osobisty czy paszport. Z nimi należy udać się na policję. Przedmioty znalezione w budynkach czy środkach transportu można przekazać także zarządcy budynku lub środka transportu. Zarządca po trzech dniach przekazać zgubę do naszego biura. Sama procedura oddania znalezionego przedmiotu jest bardzo prosta. Wystarczy przyjśc do biura, gdzie zostanie sporządzony krótki protokół i przekazać znalezisko. Przy odbiorze własności należy: okazać dowód osobisty oraz dowieść, że jest się właścicielem, podając m.in. dokładny opis przedmiotu oraz cechy charakterystyczne. Dobrze jest mieć ze sobą dowód zakupu. Warto być uczciwym znalazcą, gdyż można otrzymać od wdzięcznego właściciela 10 proc. wartości przedmiotu. Po pewnym czasie, gdy przedmiot nie zostanie odebrany, jego nowym właścicielem może stać się znalazca. Informacje o rzeczach znajdujących się w depozycie Biura Rzeczy Znalezionych zamieszczone są na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta oraz w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej.
Informacja: Michał Trantau - Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Biała Podlaska IP/10/07/2017
|