Menu główne
Ostatnio najpopularniejsze
Central and Eastern European Game Studies - zaproszenie na konferencję |
Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Centrum Spotkania Kultur zapraszają na konferencję Central and Eastern European Game Studies pt. „Ludic Rhizomes”, która odbędzie się w dniach 20-22 października br. w CSK w Lublinie. Konferencja jest cyklicznym wydarzeniem skupiającym badaczy, pasjonatów i twórców gier wideo z całej Europy. Tegoroczna edycja połączona jest z wykładami otwartymi na temat teraźniejszości i przyszłości tego szybko rozwijającego się medium. Poruszana będzie także problematyka nowych technologii i ich związków z filmem, teatrem, fotografią, literaturą czy historią sztuki. Wśród prelegentów znajdują się osoby ważne dla rozwoju przemysłów kreatywnych i badania gier wideo, m.in.: Marcin Blacha, odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedzmina; Aphra Kerr, ekspertka PEGI, europejskiego systemu oceniania gier komputerowych; Graeme Kirkpatrick, autor książek na temat gier Aesthetic Theory and the Video Game (2011) i Computer Games and the Social Imaginary (2013) oraz Mirosław Filiciak, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Konferencja odbywać się będzie w języku angielskim. Centrum Badań Gier Wideo powstało jako odrębna jednostka na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej 1 stycznia 2015 roku. Inicjatorami powołania CBGW była grupa naukowców UMCS: dr hab. Paweł Frelik, prof. nadzw., dr hab. Piotr Celiński, prof. nadzw. oraz dr Radosław Bomba. Celem Centrum jest działalność badawcza skupiona na grach komputerowych i wideo, cyberkulturze oraz mediach cyfrowych. Aktywność ta przejawia się w formie projektów badawczych, seminariów i programów interdyscyplinarnych, współpracy międzyśrodowiskowej i międzynarodowej. Istotnym aspektem funkcjonowania Centrum jest także działalność popularyzatorska i edukacyjna w zakresie edukacji medialnej i cyberkulturowej oraz budowanie relacji środowiskowych i partnerskich z podmiotami zewnętrznymi funkcjonującymi w zbliżonym obszarze tematycznym. Centrum Badania Gier Wideo realizuje także specjalistyczną działalność konsultingową i ekspercką, jako odpowiedź na potrzeby jednostek akademickich oraz podmiotów zewnętrznych (przygotowywanie ekspertyz, analiz, programów edukacyjnych, publikacji).
Informacja: Aneta Adamska, Rzecznik Prasowy UMCS Opracowanie: Iwona Pańko 18/10/2016 |
Uczelnie - lista
- SGH w Warszawie
- Uczelnia Łazarskiego
- AWFo w Białej Podlaskiej
- UW
- WSCiL w Warszawie
- AMW im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
- Akademia Obrony Narodowej
- Uniwersytet Rzeszowski
- Uniwersytet Śląski
- Uniwersytet Przyrodniczo - Humanistyczny w Siedlcach
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
- WAT
- WSSP w Dęblinie
- UMCS Lublin
- WSEI w Lublinie
- Politechnika Lubelska
- Uniwersytet w Białymstoku
- Collegium Civitas
- UKW w Bydgoszczy
- PSW Biała Podlaska
-