Menu główne
Ostatnio najpopularniejsze
Rzecznicy działają wspólnie |
Miejski Rzecznik Konsumentów przy współpracy z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów zapraszają na spotkanie, które odbędzie się 15 marca godz. 13.00 w sali widowiskowo-konferencyjnej Bialskiego Centrum Kultury (ul. Brzeska 41). Prawo do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji – to cztery prawa konsumentów sformułowane w 1962 roku przez Johna F. Kennedy’ego. W rocznicę jego przemówienia, każdego roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. By uczcić tę datę, jak również podnieść świadomość konsumentów i chronić ich prawa, przedstawiciele Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Lublinie wygłoszą prelekcję pod hasłem: „Sprawdzaj co podpisujesz”. Wyjaśnią, m.in. zasady postępowania przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jak również udzielą porad i odpowiedzą na pytania związane z tą problematyką. W trakcie spotkania z konsumentami pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej przybliżą konsumencką stronę rynku usług telekomunikacyjnych. Odpowiedzą m.in. na pytania: 1. Jak nie dać się oszukać przy zawieraniu umowy i gdzie dochodzić swoich roszczeń, a także dlaczego nie warto oddzwaniać na nieznane numery? 2. Jak bezpiecznie korzystać z usług telefonicznych w szczególności połączeń w roamingu (ważne dla osób wyjeżdżających za granicę i mieszkających w strefach przygranicznych)? 3. Jak uniknąć wysokich opłat podczas korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych? 5. Co to jest SMS o podwyższonej opłacie i jak rozpoznać ile to kosztuje? Ponadto specjalista doradztwa finansowego i konsumenckiego przeprowadzi krótką prelekcję na temat: jak świadomie i odpowiedzialnie zaciągać zobowiązania kredytowe oraz będzie udzielał porad finansowych i prawnych głównie konsumentom nadmiernie zadłużonym oraz tym, którym grozi upadłość konsumencka. Udzielanie porad na temat upadłości konsumenckiej odbywa się głownie osobom nadmiernie zadłużonym, zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz nieznających swoich praw przy zaciąganiu różnego rodzaju kredytów konsumenckich. Porady dotyczą pomocy w redagowaniu pism do wierzycieli jak i informowaniu o prawach jakie ma konsument np. podczas egzekucji komorniczej albo o tym kiedy zobowiązania ulegają przedawnieniu. Gdzie szukać pomocy? Miejski Rzecznik Konsumentów w Białej Podlaskiej przyjmuje interesantów w siedzibie Urzędu Miasta Biała Podlaska przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 21-500 Biała Podlaska, pokój nr 21, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00. tel. 83 341 61 00, 83 341 68 48, e-mail: mrk@bialapodlaska.pl. Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w siedzibie Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej przy ul. Brzeskiej 41, 21-500 Biała Podlaska, pokój nr 312, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00, tel. 83 351 13 67, e-mail: prk@powiatbialski.pl.
Informacja: Michał Trantau - Rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Biała Podlaska Opracowanie: Iwona Pańko 03/03/2016 |