KONKURSY I OLIMPIADY

Studia podyplomowe

 
Hemarex
 
Super Mind

Ostatnio najpopularniejsze

RZETELNA ROBOTA
 
Kategoria oniszczuk

 

O dobrych wynikach polskiego eksportu decyduje w znacznej mierze działalność promocyjna na rynkach zagranicznych. Oto jeden z przykładów.

7 listopada br., w ramach obchodów Dni Polskiego Mięsa i Nabiału, w centrum wystawienniczym Metropolitan Expo w Atenach, z inicjatywy Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP, odbyło się seminarium

dla ponad 120 polskich i greckich przedsiębiorców z branży mięsnej i mleczarskiej. W części merytorycznej wprowadzenia dokonał Mirosław Gojdź,

kierownik WPHI,  odpowiedzialny za organizację spotkania, po czym omówiono dwa tematy wiodące, tj. wzrost polskiego eksportu do Grecji, w tym towarów z branży mięsnej oraz bardziej szczegółowo – polską ofertę współpracy w tym zakresie. Z zainteresowaniem odebrano także informację specjalistki ds. promocji eksportu z WPHI, Marty Szajbel, o wartościach sprzedaży poszczególnych asortymentów towarów w latach 2014 -  2015.

Stwierdziła m.in., że asortymentem „flagowym” jest mięso wołowe.

Potem występowali zaproszeni goście. Wśród nich był m.in. dr Christos  Constanti – Zarifi, konsultant ds. żywności greckich organizacji wspierających biznes. W swojej wypowiedzi podkreślił przyjacielskie relacje między Polską i Grecją, a potem zaprezentował  analizę greckiego rynku mięsa i nabiału oraz perspektywy rozwoju współpracy w imporcie mięsa i nabiału z Polski. Ponadto głos zabrał  Stylianos Staikos, wiceprezes Grecko – Polskiej Izby Przemysłowo – Handlowej, zapowiadając dynamizację działań Izby oraz zachęcając do współpracy przedsiębiorców obu stron.

Atrakcyjność spotkania i stopień zainteresowania podnosiły imprezy towarzyszące. A obejmowały one prezentację firm polskich i degustację polskich wyrobów i potraw, a także występ zespołu ludowego ze szkoły polskiej w Atenach. Pięknie wyglądała tańcząca młodzież w strojach krakowskich. Ręce same składały się do oklasków.

Przykładów podobnie dobrej roboty jest sporo, w tym na rynku niemieckim, francuskim czy włoskim. Wszystkie są godne naśladowania i wsparcia.

 

Warszawa, 10 listopada 2015 r.                       Mikołaj ONISZCZUK

 
Copyright 2024 interwizja.edu.pl.
Copyright © Interwizja.edu.pl 2006 - 2016. Wszystkie prawa zastrzezone.