KONKURSY I OLIMPIADY

Studia podyplomowe

 
Hemarex
 
Super Mind

Ostatnio najpopularniejsze

PE:Posłowie popierają wspólne standardy kontroli technicznej pojazdów
 
Kategoria Wieści z UE

Porozumienie zawarte z państwami członkowskimi na temat wspólnych minimalnych standardów dotyczących okresowych kontroli technicznych dopuszczających pojazdy do ruchu, dokumentów rejestracyjnych pojazdu oraz drogowych kontroli technicznych pojazdów używanych do celów komercyjnych, zostało przyjęte przez Parlament we wtorek 11 marca.


Przepisy, zmienione w celu poprawienia bezpieczeństwa na drogach, ustanowią nowe minimalne standardy, obowiązujące w UE a odnoszące się do kontroli pojazdów oraz przeszkolenia i kompetencji inspektorów. Ponadto, co najmniej 5% pojazdów komercyjnych poruszających się na drogach UE, będzie musiało zostać poddanych drogowym kontrolom technicznym.

Państwa członkowskie mogą wprowadzić wyższe standardy, niż te wynikające z przepisów.


Certyfikaty kontroli technicznej uznawane zagranicą

Dzięki nowym przepisom, łatwiej byłoby zarejestrować pojazd w innym państwie członkowskim, ponieważ każde z nich zobowiązane byłoby do uznania ważnych wyników badań kontroli technicznej przeprowadzonej w innym kraju UE.

Należy również zwiększyć wysiłki w celu zlikwidowania oszustw związanych z fałszowaniem przebiegu, włączając badanie przebiegu do badań technicznych pojazdu i wprowadzając kary za ingerencje w stan licznika.


Metody oraz częstość kontroli technicznych motocykli w gestii państw członkowskich


Zgodnie z propozycją Komisji Europejskiej, motocykle podlegałyby takim samym wymaganiom dotyczącym kontroli, jak motorowery. Jednak zgodnie z porozumieniem pomiędzy Parlamentem i Radą, jedynie motocykle o pojemności silnika większej niż 125 cm3 będą poddawane obowiązkowym kontrolom, od roku 2022. Państwa członkowskie będą również mogły wyłączyć je spod działania przepisów, jeśli zaproponują alternatywne metody badania bezpieczeństwa pojazdów dwu lub trzykołowych.

Zgodnie z nowymi przepisami, aby wesprzeć drogowe kontrole techniczne pojazdów, państwa członkowskie powinny używać systemów oceny ryzyka, w celu zidentyfikowania firm, których flota pojazdów komercyjnych miała niesatysfakcjonujące wyniki kontroli bezpieczeństwa oraz zmniejszenia ciężaru administracyjnego, dotyczącego firm, posiadających bezpieczną flotę.


Kolejne kroki

Porozumienie zawarte z Radą musi zostać przez nią formalnie potwierdzone.


Linki

Przyjęty tekst dostępny będzie tutaj (11.03.2013)

Sylwetka sprawozdawcy: Werner Kuhn (EPP, DE)

Sylwetka sprawozdawcy: Olga Sehnalova (S&D, CZ)

Sylwetka sprawozdawcy: Vilja Savisaar-Toomast (ALDE, ET)

Ścieżka proceduralna: okresowe kontrole techniczne

Ścieżka proceduralna: drogowe kontrole techniczne pojazdów komercyjnych


Ścieżka proceduralna: dokumenty rejestracyjne pojazdu





Źródło: Serwis prasowy Parlamentu Europejskiego


 
Copyright 2024 interwizja.edu.pl.
Copyright © Interwizja.edu.pl 2006 - 2016. Wszystkie prawa zastrzezone.