KONKURSY I OLIMPIADY

Studia podyplomowe

 
Hemarex
 
Super Mind

Ostatnio najpopularniejsze

Studenci SGH jadą na podbój Dzikiego Zachodu
 
Kategoria SGH

Zwycięzcy tegorocznego światowego finału Google Online Marketing Challenge jadą do Kalifornii, by zwiedzić m.in. główną siedzibę Google oraz spędzić tydzień w Dolinie Krzemowej.

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – Aneta Maliszewska, Joanna Sakowska, Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski i Łukasz Kanownik wraz ze swoim opiekunem naukowym dr. Tymoteuszem Doligalskim – zdobyli w sierpniu tytuł Global Winner w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge. Pokonali ok. 11 tys. uczestników konkursu z 86 krajów. Zaprojektowali i przeprowadzili kampanię marketingową z wykorzystaniem AdWords dla firmy prowadzącej w Warszawie sprzedaż rowerów typu beach cruiser.

Dziś rozpoczynają swoją wyprawę po Zachodzie USA. Po wizycie w siedzibie Google i tygodniu spędzonym w Dolinie Krzemowej zamierzają przejechać ponad 4 tys. mil samochodem w 44 dni – od Kalifornii po Kolorado.

Relację z ich wyprawy można śledzić na stronie: http://www.facebook.com/expedycja2012 oraz na blogu http://e-xpedycja.pl/ekspedycja/

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy.  Studenci opracowują strategię marketingową dla istniejącej firmy lub organizacji non-profit uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej o budżecie nieprzekraczającym 250 USD. Uczestnicy opracowują również dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz formułują zalecenia na przyszłość.

W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Jako wsparcie kampanii wykorzystano nakręcony film Rowery Made in Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został w serwisie YouTube obejrzany ponad 4 tys. razy.

W wyniku kampanii w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD). Reklamy firmy zostały wyświetlone ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu świadomości marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów dystrybucyjnych).

Kampania w liczbach:

    *  Ponad 38 000 wyświetleń w ciągu 18 dni.
    * 330% zwrot z inwestycji, uwzględniając kanibalizację sprzedaży na poziomie 35% (spadek sprzedaży w tradycyjnym sklepie).
    * Sprzedaż 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD), przy koszcie kampanii ok. 850 PLN (250 USD).
    * Prawie 1000 słów kluczowych i około dwukrotnie więcej negatywnych słów kluczowych.
    * Średni CTR=8.08%, średnie CPC= 0,08 USD.
    *  Filmik promocyjny umieszczony na YouTube Rowery Made in Warsaw w przeciągu dwóch tygodni wygenerował prawie 4 tys. wyświetleń.
    * Na potrzeby stworzono 7 kampanii i 43 adgrupy .

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie umożliwia naukę marketingu w Internecie w ramach zajęć prowadzonych na studiach licencjackich i magisterskich,  a od 2006 roku także w ramach Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy (do tej pory 16 edycji i około 500 słuchaczy).  SGH jest również wraz ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska współorganizatorem konkursu na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego. Patronat nad tegoroczną edycją konkursu objęła prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Kontakt ze zwycięzcami GOMC2012:
Kapitan grupy - Piotr Wawrysiuk, tel. 791 916 690, email: pwawrysiuk@gmail.com
Opiekun grupy - dr Tymoteusz Doligalski, tel. 601 20 24 29, e-mail: tdolig@sgh.waw.pl

 
Copyright 2024 interwizja.edu.pl.
Copyright © Interwizja.edu.pl 2006 - 2016. Wszystkie prawa zastrzezone.