KONKURSY I OLIMPIADY

Studia podyplomowe

 
Hemarex
 
Super Mind

Ostatnio najpopularniejsze

Wyganiani z biblioteki studenci SGH najlepsi na świecie
 
Kategoria SGH

Po spędzeniu wielu godzin w bibliotece (i byciu wielokrotnie z niej wyganianym ze względu na późną porę) zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zajął pierwsze miejsce w organizowanym przez Google światowym konkursie marketingu internetowego Online Marketing Challenge.Studenci SGH po raz czwarty z rzędu zostali laureatami konkursu. W latach 2009-2011 studenci uczelni zwyciężali w Europie. W tym roku zespół z SGH, pokonując ponad 11 tys. uczestników z 86 krajów,został pierwszą europejską drużyną w historii konkursu, która wywalczyła tytuł Globalnego Zwycięzcy.

Zwycięski zespół tworzy grupa przyjaciół z uczelni: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta (Instytut Zarządzania Wartością).

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy. Studenci opracowują strategię marketingową dla istniejącej firmy lub organizacji non-profit uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej o budżecie nieprzekraczającym 250 USD. Uczestnicy opracowują również dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz formułują zalecenia na przyszłość.

Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery typu beach cruiser. W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów, jak i zawartości strony Rowery Embassy. Jako wsparcie kampanii wykorzystano nakręcony film Rowery Made in Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został w serwisie YouTube obejrzany ponad 4 tys. razy

W wyniku kampanii w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok.  20 tys. PLN (6 tys. USD).Reklamy firmy zostały wyświetlone ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu świadomości marki.Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów dystrybucyjnych).

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie umożliwia naukę marketingu w Internecie w ramach zajęć prowadzonych na studiach licencjackich i magisterskich,  a od 2006 roku także w ramach Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy (do tej pory 16 edycji i około 500 słuchaczy). SGH jest również wraz ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska współorganizatorem konkursu na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego.  Patronat nad tegoroczną edycją konkursu objęła prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.


 

Jak oceniacie kampanię i współpracę z zespołem?

Właściciele Rowery Embassy: Naszą ideą jest popularyzowanie beach cruiserów - amerykańskich rowerów miejskich na gruncie polskim i dodanie im wyjątkowego charakteru. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży poprzez poinformowanie klientów o naszej ofercie i zachęcenie do odwiedzenia strony.  Jesteśmy bardzo zadowoleni. Cel kampanii reklamowej AdWords został osiągnięty, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania.

Dlaczego wybraliśmy Rowery Embassy?
Asia: Na pierwszym spotkaniu z Embassy złapaliśmy świetny kontakt. Ich stylowe rowery  natychmiast przypadły nam do gustu. Niszowy rynek i niepowtarzalność produktu sprawiły, że jego promowanie stanowiło ciekawe wyzwanie. Co więcej, gdy dowiedzieliśmy się, że ten typ roweru potocznie nazywany jest kalifornijskim wiedzieliśmy, że bez sukcesu się nie obędzie.
Co doradzilibyście kolejnym uczestnikom konkursu?
Aneta: Już na początku czeka na was prawdziwe wyzwanie – wybór reklamodawcy. Pamiętajcie, aby wybrać firmę, z którą będziecie mogli podjąć ścisłą współpracę i być w stałym kontakcie. Ponadto ustalcie nadrzędny cel kampanii oraz zastanówcie się nad jej dokładną strukturą. Zadbajcie także o odpowiednią współpracę między wami: podzielcie się pracą oraz zaplanujcie działania w czasie. Nie bójcie się wymiany poglądów i odmiennych zdań na dany temat.  Organizujcie burze mózgów! Ostatnia rada? Zaangażujcie się! Wówczas konkurs da wam ogromną przyjemność i satysfakcję.
Jak zachęcilibyście kolejne ekipy do udziału w konkursie?
Łukasz: Konkurs zapamiętamy przede wszystkim jako wspaniałe doświadczenie. Była to świetna okazja do połączenia zabawy ze zdobywaniem umiejętności praktycznych. Jak pokazują wyniki z ostatnich lat w polskich studentach drzemie ogromny potencjał – wystarczy podjąć wyzwanie. Próbując nic nie stracisz, a zyskać możesz wiele!
Co dał wam konkurs GOMC2012?
Piotrek: Mnóstwo! Prócz samej wiedzy o marketingu w Internecie, zyskaliśmy przede wszystkim ogromną pewność siebie. Zaczynaliśmy praktycznie z zerową wiedzą o AdWordsach, jednak dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu osiągnęliśmy mistrzostwo. Co jeszcze? Wspaniałe nagrody, nowe znajomości oraz fakt, że to zwycięstwo będzie dla nas trampoliną do dalszej kariery.
A co po konkursie?
Kamil: Zasłużone wakacje! Światowa wygrana w GOMC to nie tylko duży prestiż, ale również przepustka do niezapomnianej przygody. Rozpoczniemy ją wizytą w kalifornijskiej siedzibie Google. Już teraz planujemy przedłużenie pobytu i wspólną wyprawę kamperem po zachodniej części USA.  W takiej grupie przyjaciół będzie to wyprawa marzeń. Przygodę czas zacząć!!!
Czy oczekiwał Pan globalnego sukcesu studentów SGH?
Dr Tymoteusz Doligalski: W czerwcu, po lekturze raportu opisujące osiągnięte rezultaty, liczyłem na pierwsze miejsce w Europie. Zdobyte pierwsze miejsce na świecie było miłą korektą oczekiwań. Seria zwycięstw studentów SGH pokazuje, że formalna edukacja ekonomiczna, obejmujące pewną dawkę teorii i przedmiotów ilościowych, sprawdza się w rozwiązywaniu problemów biznesowych.  Potwierdza to skład tegorocznego zespołu: dwie osoby studiowały zarządzanie, trzy metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne. Jeden ze studentów studiował dodatkowo finanse i rachunkowość.

Kampania w liczbach:
•    Ponad 38 000 wyświetleń w ciągu 18 dni.
•    330% zwrot z inwestycji, uwzględniając kanibalizację sprzedaży na poziomie 35% (spadek sprzedaży w tradycyjnym sklepie).
•    Sprzedaż 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości  ok.  20 tys. PLN (6 tys. USD), przy koszcie kampanii ok. 850 PLN (250 USD).
•    Prawie 1000 słów kluczowych i około dwukrotnie więcej negatywnych słów kluczowych.
•    Średni CTR=8.08%, średnie CPC= 0,08 USD.
•    Filmik promocyjny umieszczony na YouTube Rowery Made in Warsaw w przeciągu dwóch tygodni wygenerował prawie 4 tys. wyświetleń.
•    Na potrzeby stworzono 7 kampanii i 43 adgrupy .
O firmie:
•    Rowery Embassy oferuje rowery typu beach cruiser (kalifornijskie rowery retro), ręcznie składane przez właścicieli w Warszawie.
•    Firmę założono w 2007 roku po wycieczce do USA  przez dwóch przyjaciół – studenci Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
•    Przed rozpoczęciem kampanii firma nie posiadała sklepu stacjonarnego, ani internetowego. Sprzedaż bazowała głównie na serwisie allegro.pl i sieci znajomych.
Ciekawostki od uczestników:
•    Przed kampanią wiedzieliśmy nic lub niewiele o Google AdWords.
•    Do wzięcia udziału w konkursie zachęciły nas poprzednie sukcesy ludzi z naszej uczelni (3 lata z rzędu wygrana w skali europejskiej).
•    Chcieliśmy zbudować zgrany zespół złożony z przyjaciół posiadających jednocześnie różne umiejętności.
•    Pierwszą sprzedaż świętowaliśmy winem musującym. W związku z dużą sprzedażą w późniejszym okresie zrezygnowaliśmy z tego zwyczaju.
•    Udział w konkursie łączyliśmy z sesją egzaminacyjną, a niektórzy również z pracą lub wolontariatem na Euro2012.
•    Przez długi czas omyłkowo korzystaliśmy z zeszłorocznego poradnika konkursowego.
•    Mieliśmy ponad 1300 wysłanych maili na grupie konkursowej oraz kilkanaście luźnych spotkań face to face, wiele rozmów na czacie, około pięć konstruktywnych kłótni.
•    Byliśmy kilkukrotnie wyganiani przez pracowników biblioteki SGH za siedzenie po godzinach.
•    Euro2012 nadspodziewanie mocno ograniczyło liczbę wyszukiwań w naszej kampanii.
•    W pewnym momencie zaobserwowaliśmy znaczącą liczbę nieprawidłowych kliknięć, prawdopodobnie były to działania konkurencji.
•    O mały włos nasza kampania nie wystartowała by przez opóźnienie w uruchomieniu nowej strony klienta.

Opiekun zespołu
Dr Tymoteusz Doligalski
Kierownik Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy
Zakład Wartości Klienta (Instytut Zarządzania Wartością)
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
e:mail: tdolig@sgh.waw.pl, tymoteusz.doligalski@gmail.com
tel. 601 20 24 29

 
Copyright 2024 interwizja.edu.pl.
Copyright © Interwizja.edu.pl 2006 - 2016. Wszystkie prawa zastrzezone.