KONKURSY I OLIMPIADY

Studia podyplomowe

 
Hemarex
 
Super Mind

Ostatnio najpopularniejsze

Ku życiu wartościowemu. Idee - koncepcje - praktyki
 
Kategoria UwB

  

 

Ku życiu wartościowemu. Idee – koncepcje – praktyki

 

 

 

 

 

Naukowe spotkanie odbędzie się w dniach 21-23 września 2016 w Białymstoku. Jego organizatorzy to Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Komitet Nauk Pedagogicznych PAN oraz Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.

 

Zjazdy PTP organizowane są cyklicznie, co trzy lata. Stanowią forum wymiany myśli, współdziałania ludzi nauki i oświaty. Ich uczestnicy mają szansę poznać znanych teoretyków i praktyków edukacji. W tegorocznym Zjeździe weźmie udział ponad 500 naukowców z całej Polski.

 

Problematyka spotkania, dotycząca zarówno teorii, jak i praktyki edukacyjno-wychowawczej,  jest bardzo szeroka i różnorodna. Wśród referatów i prezentacji znajdą się np. zagadnienia dotyczące współpracy pracowników szkół z rodzicami, równości w dostępie do wyższego wykształcenia, slow edukacji, roli szkolnych klubów wolontariusza, wykorzystaniu narzędzi cyfrowych w kontaktach międzypokoleniowych czy związków religijności z ryzykownymi zachowaniami młodzieży. Oprócz wystąpień plenarnych, obrady będą toczyły się w 9 sekcjach tematycznych oraz sekcji posterowej. 

 

Miejscami spotkań będzie Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB, a także uniwersytecki kampus i budynek Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: http://9zjazd.ptp.uwb.edu.pl/ 

 

 

Fragmenty z Wystąpienia na otwarcie IX Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego autorstwa
prof. dr. hab. Zbigniewa Kwiecińskiego, Honorowego Przewodniczącego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego:

 

Tradycją wszystkich dotychczasowych ogólnopolskich zjazdów pedagogicznych było poszukiwanie związków edukacji z wielkimi przemianami społeczeństwa zmierzającego ku liberalnej demokracji, gospodarce rynkowej, ku otwarciu i związków z cywilizacją Zachodu, ku pluralizmowi i tolerancji dla różnic. (…)

 

Od wysiłków na rzecz wykształcenia ludzi samodzielnie myślących i zdolnych do współdziałania z innymi, gotowości do życzliwej troski i wsparcia słabszych nigdy nie wolno nam odstąpić. Pamiętajmy o ważnej maksymie Horace’go Manna, amerykańskiego współtwórcy oświaty demokratycznej z pierwszej połowy XIX wieku: „Naród nie może długo godzić ze sobą ignorancji i wolności, bo wówczas wolność wyradza się w chaos lub despotyzm”. Wolności musimy bronić wszyscy, za walkę z ignorancją jesteśmy odpowiedzialni my, pedagodzy, za to by wszyscy bez wyjątku umieli czytać kulturę i świat, aby umieli samodzielnie myśleć.

 

Pełny tekst dostępny na stronie internetowej Zjazdu pod adresem:

http://9zjazd.ptp.uwb.edu.pl/?page_id=935



 Informacja: Katarzyna Dziedzik - rzecznik prasowy Uniwersytetu w Białymstoku
Opracowanie: Monika Pawlonka
19/09/2016
 
Copyright 2024 interwizja.edu.pl.
Copyright © Interwizja.edu.pl 2006 - 2016. Wszystkie prawa zastrzezone.